Buchen Sie günstig & schnell auf unserer Website
Sicherer Aufenthalt & kostenlose Stornierung
Anrufen +31 541 58 55 55
Tel. +31 541 58 55 55
info@wilmersberg.nl
+31 657891225
Richtungen:
Landgoed De Wilmersberg
Rhododendronlaan 7 (Routenführung: Kruisseltlaan)
7587NL De Lutte
Öffnungszeiten Restaurant - Derzeit geschlossen
Frühstück (auch für nicht-Hotelgäste)
Montag - Freitag 07:00 - 10:00 Uhr
Samstag - Sonntag 08:00 - 11:00 Uhr
Terrasse
Täglich Ab 10:30 Uhr
Mittagsmenü
Täglich 12:00 - 18:00 Uhr
Dinner
Täglich 18:00 - 21:00 Uhr
Hotel
Derzeit geschlossen bis 7. März
Top 10 der besten Hotels in den Niederlanden
Wilmersberg De Lutte Natuur 09
Wilmersberg De Lutte Natuur 09

Global Wellness Day

Wat doe jij om gezond te blijven?

Meer dan ooit zien we hoe belangrijk het is om goed voor jezelf te zorgen. Dat doe je niet alleen door gezonder te eten, maar ook door je werk-privébalans goed te houden, voldoende te bewegen en veel plezier te maken met mensen van wie je energie krijgt. Lees hier onze 5 tips voor een gezonder leven.

Geen enkele wind waait gunstig voor de schipper die geen haven van bestemming heeft

geïnspireerd door Seneca

1) Gezond eten

Loop je de supermarkt in dan kom loop je na het groenten- en fruitvak een oase van verleidingen in. En natuurlijk is het helemaal niet erg om daar aan toe te geven, maar het is wel goed om bij datgene wat je koopt je af te vragen: Voedt dit mij? Laten we zeggen dat als 80% van je karretje gevuld is met producten waarop het antwoord ja is en 20 nee, dat je dan al een heel eind in de goede richting komt. Chef-kok Ronald Bor hanteert ook die 80-20, maar dan met vlees en vis. Je kunt een heerlijk gerecht van de kaart bestellen dat alleen uit groenten bestaat. Heb je zin in wat vlees of vis erbij dan kun je dat erbij bestellen.

2) Ga de natuur in

De natuur is al miljarden jaren de thuisbasis van de mens. We zijn het in deze jachtige tijd alleen soms vergeten. De natuur heeft een wonderlijk effect op de mens, omdat we daar gespannen zijn. Probeer je maar eens opgefokt te voelen in het bos. Alleen al door te wandelen neemt het aantal mensen met depressies, angststoornissen en overgewicht af. Probeer je voeten te voelen en let goed op je ademhaling. Sta af en toe eens stil en verwonder je over de kleine mooie dingen, een bloem, een boom of een dier.

Direct vanuit De Wilmersberg loop je de prachtige natuur in. Je kunt een kleine wandeling 'om het landgoed' maken, langs de rhododenrons, de imposante Schotse Hooglanders en langs de mooie witte Storkvilla. Wil je langer wandelen dan zijn de Hakenberg en Tankenbergwandelingen echte aanraders. Deze zijn verkrijgbaar bij onze receptie.

3) Zorg voor minstens 8 uur slaap.

Het wordt ook wel eens met een grap afgedaan, 'ik heb vannacht plafonddienst' gedraaid. Met andere woorden, je hebt geen oog dichtgedaan. Op een paar goede slapers na, kent bijna iedereen het wel. Je lichaam herstelt zich, zowel mentaal als fysiek. Alle informatie die die dag hebt binnengekregen wordt verwerkt en je spieren komen tot rust, dat draagt weer bij aan een gezond immuunsysteem. Bij De Wilmersberg hebben we op alle kamers heerlijke brede boxspring bedden en je hoort in de nacht alleen een uil in de verte. Geen plafondiensten dus, maar gewoon uitslapen en ontspannen.

4) Neem een sauna

De sauna kan je helpen je algemene gezondheid te verbeteren. Zo blijkt uit een onderzoek van universiteitskliniek Charité in Berlijn dat de sauna je immuunsysteem verbetert en de bloedsomloop stimuleert en stabiliseert.

Onderzoekers aan de Universiteit van Rurku in Finland ontdekten dat mensen die een halfjaar lang twee keer per week naar de sauna gaan, na een maand 30 procent minder last van verkoudheid hebben dan mensen die nooit een sauna van binnen zien.

Vaak last van spierpijn? Probeer dan eens een infraroodsauna. Uit een onderzoek, uitgevoerd door het Medisch Spectrum Twente in Enschede, blijkt dat zo’n sauna een positief effect heeft op je lichaam. Naast spierpijn kan het bijvoorbeeld ook rugpijn verminderen. De lampen in een infraroodcabine verwarmen je lichaam, de stralen dringen diep in je huid door. Door de warmte verbetert de doorbloeding in je lichaam én ontspant de huid. De kans is groot dat je niet langer last hebt van je spieren, of in elk geval veel minder.

5) Ga vaker wat leuks doen met vrienden of vriendinnen

Hechte vriendschappen zijn goed voor je gezondheid, er zijn zelfs wetenschappelijke studies die erop wijzen dat de gezondheidseffecten van een echte vriendschap vergelijkbaar zijn met de effecten van stoppen met roken. Investeer dus in je vriendschappen. De Wilmersberg is het hotel bij uitstek voor een weekendje weg met een vriend of met een vriendin.

6) Ga wat vaker naar één van de fijnste plekken van Nederland

Je voelt 'm al aankomen; onze bonustip is dat je weekendje naar De Wilmersberg goed is voor je gezondheid. Je stapt even uit de waan van alledag in het mooie, rustieke en groene Twente. Good for you!

7) Nog één toegift dan

Het is goed om regelmatig de Wondervraag aan jezelf te stellen: als je morgen opnieuw kon beginnen en alles zou mogelijk zijn en eenvoudig veranderd kunnen worden, hoe zou jouw leven er dan uit zien? Welk klein stapje kun je vandaag zetten om daar te komen? 'Geen enkele wind waait gunstig voor de schipper die geen haven van bestemming heeft' (

Wellness Wellnessboutique